לכל שאלה וייעוץ חייגו: 03-5366296
מה עושה עורך דין מיסים?

מה עושה עורך דין מיסים?

במקרים לא מעטים, אנשים שואלים אותנו מה ההבדל בין רואה חשבון לעורך דין מיסים, בהקשר לכך ששני בעלי המקצוע הללו עוזרים ללקוחות בנושאים הקשורים למיסוי. זו שאלה לגיטימית ואף הגיונית, לכן חשוב להבהיר את הנושא, כי בעוד שאכן שני גורמי מקצוע אלו עוסקים במיסוי ומסייעים ללקוחות בתחומי מס שונים, מהות תפקידם שונה וגם כל אחד מהם עוסק בתחומים קשורים אך שונים – ולכן במקרים מסוימים צריך את האחד ובמקרים אחרים את השני ולעיתים שילוב של שניהם. אז מה עושה עורך דין מיסים? מיד נענה על כך וההבדל לעומת רואה חשבון יהיה ברור יותר.

מהותו של עורך הדין המומחה למיסים

עו"ד מיסים הוא (או היא כמובן) מקצוען משפטי בעל תואר במשפטים, הוא מוסמך מטעם לשכת עורכי הדין והמדינה לשמש כעורך דין במכלול של תיקים ומקרים בעלי נופך משפטי בהקשר לדיני מיסים ונושאים כלכליים ופליליים אחרים.

כך בעוד שגם עורך דין מיסים וגם רואה חשבון יכולים לייצג אתכם במקרים רבים בהתנהלות שוטפת מול רשות המיסים, עורך הדין יהי הבחירה הטובה והנכונה יותר במקרים בהם למשל נקלעתם לבעיות או חלילה להליכים משפטיים מול רשות המיסים, בהקשר לעבירות מס למיניהן, החזרי מס שנדרשתם לשלם וכיוצא באלו.

עורך דין מיסוי מומחה הוא עורך דין המתמחה ספציפית בדיני מיסים. אנשי מקצוע אלו מצוידים באופן ייחודי לטפל בנושאים משפטיים הקשורים למיסוי – חקירות מס, אישומים בעבירות מס, סכסוכי מס בין נישומים לבין רשות המיסים, היבטי מיסוי בינלאומיים, הליכי גילוי מרצון להסדרת עבירות מס ללא הליכים פליליים או מנהלתיים, הגעה להסכמי פשרה מול רשות המיסים, הגשת בקשות להשגות ועררים לגבי שומות מס וכן הלאה עם עוד מגוון דוגמאות.

לצורך העניין והמחשת ההבדל בין עו"ד מיסים לרואה חשבון, עורך דין מומחה למיסים לא יכין עבורכם דוחות שנתיים וכספיים, לא יעסוק בניהול הפיננסי של העסק שלכם או שלכם, לא יתעסק כלל בנושאים של חשבונאות וניהול חשבונות, הכנת משכורות, החזרי מס, הצהרות הון וכיוצא באלו. עורך הדין בהחלט יכול להיכנס לתמונה בהקשר לנושאים הללו אם יעלה צורך משפטי בהקשר להם – חקירת העלמות ועבירות מס למשל.

מתי רו"ח ועו"ד מיסים יעבדו יחד זה לצד זה?

קודם כל, כאשר שילוב כוחות ויכולות מקצועיות שכזה יתרום לקידום האינטרסים של הלקוח, למשל בהתנהלות מול רשות המיסים, גורמי אכיפה ומול המערכת המשפטית או הרגולטורית. בתיקים משפטיים שונים הנוגעים לעבירות מס או להיבטי מס אחרים, עבודה משותפת של עו"ד מיסים ושל רו"ח מוסמך יכולה בהחלט לספק תמונת מצב וחוות דעת מקיפות יותר ואשר ישפרו את עמדת הנוגע בדבר לסיים את ה"אירוע" במינימום נזק ברמה משפטית-פלילית וברמה הפיננסית-כלכלית.

כמו כן, במקרים מורכבים הנוגעים למיסוי – לאו דווקא חקירות, אישומים או בעיות מול רשות המיסים – שיתוף פעולה בין רו"ח לעורך דין מיסים יכול לספק שירות יעיל ומיטבי יותר ללקוח, כאשר גם עו"ד מיסוי וגם רו"ח לא אחת מבקשים להתייעץ זה עם זה כדי להעמיק בתיק או מקרה מסוים, כולל מקרים הנוגעים להחלטות עסקיות או כלכליות למיניהן.

לשיחת היכרות או פגישת היכרות מלאו פרטיכם או חייגו 03-5366296