לכל שאלה וייעוץ חייגו: 03-5366296
רווחי שוק ההון – האם משלמים על זה מס

רווחי שוק ההון – האם משלמים על זה מס

חישוב הצהרת הון

השקעה בשוק ההון מהווה את אחד מנתיבי ההשקעה המקובלים והנפוצים ביותר בישראל. אולם, לא מעט משקיעים אינם מודעים לעובדה כי לרווחים אשר נצטברו יש תשלום מס נלווה. במאמר זה נסביר מהו גובה המס וכיצד תוכלו לנצל הטבות בחוק לצורך מימוש הרווחים.

משקיעים בשוק ההון? אתם נדרשים לשלם מס

בשנת 2003 עבר תיקון לחוק אשר קבע כי על רווחים משוק ההון נדרש לשלם מס. למעשה, מדובר ברפורמה אשר הועברה מטעם רשות המיסים, וזאת לאחר שנים רבות שבהן שוק ההון אינו נחשב כחלק מתחום המיסוי המקובל. ע"פ הרפורמה, כל משקיע בשוק ההון נדרש לשלם מס בגובה של 25% בגין הרווחים, כאשר תשלום המס נגזר מאותם רווחים חד פעמיים אותם קיבל המשקיע בהשקעה הונית.

תשלום מס בעבור דיבידנדים, איגרות חוב וניירות ערך

שוק ההון כולל גם השקעה בחברות, וקבלת דיבידנד. במידה וקיבלתם דיבידנד, תידרשו לשלם מס בגובה 35%, ובעבור איגרות חוב תשלום המס עומד על 15% (רווח נומינלי). זאת ועוד, אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק ההון הוא ללא ספק ניירות ערך זרים. גם במקרה הזה תידרשו לשלם תשלום מס בגובה של 25%, אולם כאן שיעור המס נקבע בהתאם לקיזוז המטבע בהתאם לשער החליפין.

מתי תידרשו לשלם את המס?

כמשקיעים בשוק ההון, עליכם לדעת כי תשלום המס מתבצע כאשר מתרחש "אירוע מס", קרי – מימוש הרווחים, כולל במידה והתרחש הפסד. זה הזמן להסביר כי תשלום המס יכול להתבצע באופן מופחת, וזאת באמצעות ניצול הטבות מס, כפי שנסביר כעת.

מהן הטבות המס הרלוונטיות לשוק ההון?

תיקון 125 ד לפקודת מס הכנסה לדוגמא מאפשר לפנסיונרים אשר נולדו לפני ה 1.1.1949 ואשר הפקידו לפוליסת חיסכון לקבלת החזר מס בגין ההפקדות, וזאת במטרה לאפשר לאותם חוסכים לקבל תמורה נאה בעקבות הפקדות לפוליסת חיסכון. נוסף לכך, תיקון 190 לפקודת המס אשר אושר בשנת 2012 מעניק הטבות מפליגות בעבור חוסכים מעל גיל 60, כאשר אחת ההטבות המרכזיות היא דחיית מס – תשלום מס רק כאשר מסיימים את תוכנית ההשקעה, ולא כאשר מוכרים נייר ערך ברווח. נוסף לכך, המיסוי הוא נמוך יותר – נדרש לשלם מס בגובה 15% בלבד במקום 25%, במידה ומפקידים את הכספים לקופת גמל.

כיצד ניתן לממש את הטבות המס ובהתאם לכך לשמור על הרווחים?

על מנת שתוכלו לממש את הרווחים כתוצאה מביצוע ההשקעה נדרש ליצור קשר עם יועץ פנסיוני מומחה אשר ידע ללוות אתכם לכל אורך התהליך, כמו גם לבחון בעבורכם את גובה תשלום המס אותו תידרשו לשלם. שימו לב כי בכל מימוש של הרווחים תידרשו לשלם מס, ועל כן תכנון פיננסי יכול בהחלט יכול לסייע לכם בעבור ניצול הטבות מס רלוונטיות או לחילופין בחינה של חלופות רלוונטיות, לצורך מימוש הרווחים.

לשיחת היכרות או פגישת היכרות מלאו פרטיכם או חייגו 03-5366296