לכל שאלה וייעוץ חייגו: 03-5366296
מה זה ניכיון שיקים והאם זה פיתרון כדאי לעסקים במשבר?

מה זה ניכיון שיקים והאם זה פיתרון כדאי לעסקים במשבר?

כל עסק ממתין להזדמנות לצמוח ולפרוץ קדימה והוא יצליח לעשות זאת ככל שייהנה מיציבות כלכלית גדולה יותר, שפירושה תזרים מזומנים אפקטיבי המנוהל בחוכמה. אלא שבמציאות הכלכלית של ימינו קיימים בעלי עסקים רבים שנקלעים למצב כלכלי מאתגר והתזרים שלהם איננו מאפשר צמיחה. במקרה הרע, הוא גם לא מאפשר שום התנהלות ותחזוקה בסיסית. כאן בדיוק נכנס לתמונה ניכיון השיקים ומציע פתרון מהיר לבעלי עסקים שנמצאים במשבר ולעתים מתברר כגלגל הצלה חיוני מאוד.

מהו ניכיון צ'קים?

ניכיון שיקים הוא הליך יחסית פשוט, שבו בעל העסק מעביר את כל הצ'קים הדחויים שקיבל מהלקוחות לגוף מימון חוץ-בנקאי ומקבל במקומם את הסכום במזומן, בכפוף לאחוז כלשהו מהשווי הכולל שלהם. שירות ניכיון שיקים מהיר הוא פעולה מקובלת, חוקית ותקינה שבה עסקים יכולים להמשיך להתנהל כלכלית ומבלי ליטול הלוואה או להשתמש בשירות שאיננו מפוקח מטעם הממשלה ומשרד האוצר. כיאה לפעולות תחת פיקוח הרשויות, על כל חברה שמספקת את שירות ניכיון השיקים להחזיק ברישיון ממשלתי הקובע את כשירותה לפעול בהתאם להנחיות החוקיות.

מה בין ניכיון להלוואה בבנק?

נחזור לבעלי העסקים עצמם: הבחירה שעומדת בפניהם איננה זוהרת ולרוב הם יפנו בייאושם אל הבנק ומתוך רצון להגדיל את מסגרת האשראי. אם הבנק יאשר, הוא יכניס את העסק מטבעו לסחרור נוסף, שכן בכל הלוואה כרוך ניפוח הוצאות כתוצאה מריביות ועמלות בשיעור משמעותי, צורך להשתמש בביטחונות על מנת להצדיק את ההלוואה הנוכחית ובכך להימנע מהאפשרות לקבל הלוואה עתידית. כמו כן, ככל שהתזרים הלקוי מוסיף להישאר במצבו, כך הוא לא יסייע לעסק להתייעל ולהתרחב ובפועל עשוי להביא לסגירתו המצערת.

לאילו עסקים השירות יתאים ולמי לא?

שירות ניכיון שיקים מהיר אם כן, הוא בהחלט פתרון לעסקים במשבר אך חשוב לסייג ולהבהיר כי הפתרון לא יתאים לכל עסק. למי לא? למשל לעסקים שמרוויחים סכום נמוך מאוד בעבור המוצרים או השירותים שלהם, כך שעמלת הניכוי תעלה או תשתווה לגובה ההכנסה הצפויה מהשיקים ולא ייווצר רווח. בנוסף, עסקים ששוקלים לנכות שיקים כדי להימנע מנטילת הלוואה לטובת ההתרחבות העסקית, לא בהכרח ימצאו את הפעולה משתלמת בדיעבד.

כיום ישנם עסקים וחברות רבים שמשתמשים בשירותיה של חברת ניכיון צ'קים קבועה, כך שהם מנהיגים מדיניות תשלומים שמפחיתה מהלחץ על הלקוחות ומאפשרת להם במקביל לעמוד בתשלומיהם השוטפים לספקים, עובדים, סחורות וכיוצ"ב. השירות איננו מבדיל בין עסקים, תחומים או היקפי פעילות ולכן כולם יכולים להשתמש בו, בין אם כשירות חד פעמי ובין אם קבוע.

למה חשוב לשים לב בבחירת החברה המתאימה?

עסקים שנקלעו למשבר תזרימי וכעת מעוניינים לפתור אותו במהירות, עשויים לקבל החלטות שגויות בנוגע למקום שאליו פנו. למרות הפיקוח והרגולציה בנושא, ישנם רבים שנקלעים לעוקץ בעקבות התחזות לחברה לניכיון צ'קים מורשית ונמלטים עם סכומי עתק שעשויים למוטט סופית את העסק. כדי להימנע מסכנות מיותרות, בדקו את הרישוי של החברה וודאו שהוא מכיל אישורים מטעם בנק ישראל ומשרד האוצר כחוק.

לשיחת היכרות או פגישת היכרות מלאו פרטיכם או חייגו 03-5366296